دکوراسیون اداری

 

دکوراسیون اداری81



دکوراسیون اداری بخشی از دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید، که در موارد زیادی از جمله؛ خانه های مسکونی، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، دفاتر کار، بیمارستان‌ها، مغازه‌ها و هتل‌ها هم به کار می‌رود. طراحی دکوراسیون اداری علاوه بر افزایش زیبایی محیط کار،منجر به  بهبود عملکرد کارکنان، افزایش میزان بهره‌وری، بهبود ارتباطات درون سازمانی و… نیز می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری فضایی راحت و جذاب را برای تمامی کارکنان شرکت، ایجاد می‌کند که باعث افزایش انگیزه و روحیه افراد، افزایش راندمان کاری و بازدهی آن‌ها، مشارکت و انجام کار تیمی کارکنان، ایجاد حس مالکیت و تعلق نسبت به اداره و در نهایت رضایت شغلی را منجر می‌شود.

بسیاری از افراد در ادارات، شرکت‌ها موسسه‌ها و آموزشگاه‌ها شاغل هستند و نزدیک به نیمی از عمر خود را در این اماکن سپری می‌کنند؛ از این رو محیط اداری حکم خانه دوم را برایشان دارد؛ درنتیجه باید در طراحی دکوراسیون اداری حتما از افراد زبده و ماهر با دانش و تجربه‌کافی بهره برد.

 از جمله مواردی که در طراحی داخلی محیط اداری بسیار اهمیت دارد، ایجاد هماهنگی و یکپارچگی میان چیدمان، شکل، جنس و رنگ عناصر، رنگ محیط و نورپردازی محیط است؛ تا در عین وجود المان‌های متفاوت، یک تم کلی بر محیط اداری حاکم شود.

دکوراسیون اداری و نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی:

در دکوراسیون اداری نوع کاربری ،برنامه فیزیکی فضا بسیار اهمیت دارد. نوع دکوراسیون داخلی اداری هم باید کاملا کاربردی باشد و هم در بیزینس و تجارت کمک کننده باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری موارد زیر صورت میگیرد:

بررسی نیاز های شرکت و یا اداره از فضای خود و طراحی مناسب معماری داخلی اداری

طراحی دکوراسیون داخلی متناسب با بیزینس شرکت و اداره مربوطه

تعریف بودجه مناسب و هزینه دکوراسیون اداری

برنامه زمانبندی مناسب برای اجرای دکوراسیون داخلی اداری

عوامل موثر بر طراحی دکوراسیون مکان های اداری

نوع و سبک معماری که در طراحی محیط مورد استفاده قرار می گیرد از عوامل موثر بر ساختار یک دکوراسیون محسوب می شوند. طراح دکوراسیون محیط های اداری به منظور پیشبرد اهداف خود باید توانمندی های خاصی داشته باشد و قادر به برنامه ریزی های دقیق باشد. طراح دکوراسیون محیط اداری باید درخواست کارفرما و کاربری را اجرا کرده و اصول و استانداردها در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شوند.

نکات مهم برای طراحی دکوراسیون مکان های اداری:

در یک اداره یا سازمان رده های شغلی مختلف و کارمندان بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از این کارکنان دارای وظایف مختص به خود می باشد، در طراحی دکوراسیون مکان های اداری باید این اصل در نظر گرفته شود و برای هر یک از این کارکنان فضای خصوصی و نیمه خصوصی مجزا در نظر گرفته شود، تنها در این صورت است که هر یک از کارکنان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران می تواند وظایف خود را انجام دهد.

استفاده از دیوارهای جداکننده و یا پارتیشن اداری با ارتفاع کم کارآمدترین راهکار برای این مسئله می باشد. برای انتخاب رنگ مناسب طراحی دکوراسیون مکان های اداری باید از روانشناسی رنگ ها استفاده کرد و رنگ هایی که باعث افزایش انرژی کارمندان و سرعت انجام کارها می شود را انتخاب نمود.

یکی دیگر از عوامل موثر در طراحی دکوراسیون مکان های اداری و تجاری نورپردازی می باشد که خستگی چشم ها و توان کاری افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

طراحی دکوراسیون مکان های اداری می توانند فضای مناسب برای استراحت کارکنان را با ایجاد محیط متفاوت در محیط اداری بوجود آورند؛ اما باید این نکته را همواره به خاطر داشت که رسمیت فضای اداری باید حفظ شود، نوع مبلمان انتخابی و نحوه چیدمان آن ها بر این موضوع تاثیر قابل توجهی دارند.

یکی از دغدغه های مدیران در مکان های اداری روحیه بالا و شاد کارکنان می باشد، برای این امر طراحان دکوراسیون داخلی می توانند از رنگ های ملایم، پر انرژی و الهام دهنده استفاده کنند.

آشنایی با بخش های مهم در طراحی دکوراسیون مکان های اداری

طراحی دکوراسیون مکان های اداری باید دارای آرگونومیک و استانداردها باشد تا کارکنان در طول روز خسته نشوند و برای هر یک از کارکنان باید قفسه ای جهت نگهداری وسایل شخصی در نظر گرفته شود.

یکی از موارد اصلی و تاثیر گذار بر طراحی دکوراسیون مکان های اداری و تجاری دیوار می باشد که بر زیبایی محیط نیز تاثیر می گذارد. دیوارها در طراحی دکوراسیون مکان های اداری و تجاری در شیک شدن این مکان ها تاثیر قابل توجهی دارد و با تزئین آن می توانید باعث شوید محیط لوکس به نظر برسد و عوامل خسته کننده کارمندان تا حد قابل توجه کاهش یافته و با از بین بروند.

دکوراسیون اداری82


دکوراسیون اتاق کنفرانس

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای برگزار کردن یک کنفرانس، جلسه یا سمینار حائز اهمیت است مکان برگزاری آن و چیدمادن دکوراسیون اتاق برگزاری کنفرانس است .

 یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک سازمان یا اداره سالن کنفرانس و جلسات آن است. دکوراسیون اتاق کنفرانس اگر طراحی آن زیبا و جذاب باشد نفوذپذیری و اثرگذاری مطالب را در مخاطب افزایش می‌دهد و مطالب برای افراد راحت‌تر و قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها بیشتر خواهد شد .

از این جهت که بیشتر تصمیمات مهم در این جلسات و در این اتاق گرفته می‌شوند پس دکوراسیون اتاق کنفرانس یکی از پراهمیت‌ترین مواردی هست که در هر شرکت یا اداره و سازمان باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

در دکوراسیون داخلی اتاق باید صندلی‌ها را طوری قرار دهیم در فضای موجود که راحت جابه‌جا شوند.

قرارگیری صندلی­های اتاق کنفرانس باید به گونه­ای باشد که جایگاه مخصوص یا سخنران در مقابل آن قرار گیرد.در وسط اتاق کنفرانس معمولاً با توجه به فضا یک میز مستطیلی یا بیضی‌شکل قرار می‌دهند که این خود باعث آسان‌تر شدن رفت‌وآمد خواهد شد.

برخی دیگری از شکل میزها مانند میزهای گرد و یو شکل در سازمان‌هایی خاص و ویژه استفاده می‌شود. و یا اگر تعداد افراد حاضر در اتاق کنفرانس زیاد باشند در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس برای آسان‌تر شدن رفت‌وآمد و پذیرایی از میزهای میانی خاص استفاده می‌شود.

دکوراسیون اداری83


سبک‌های طراحی اتاق مدیریت

برای طراحی داخلی دکور اتاق مدیر از شبکه‌های مختلف در طراحی مانند سبک‌های کلاسیک و مدرن می‌توانیم استفاده کنیم. طراحی دکوراسیون این ا تاق بهتر است از طراحی و چیدمان قسمت‌های دیگر زیباتر و شیک‌تر باشد و ما باید حساسیت بیش‌تری در طراحی اتاق مدیریت داشته باشیم. یکی از پراهمیت‌ترین لوازمی که در دکور  باید توجه ویژه‌ای به آن شود، مبلمان است و نوع چیدمان آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یکی دیگر از موارد مهم در دکوراسیون اتاق مدیر که با توجه به ابعاد اتاق و رنگ‌بندی تم اصلی اتاق مدیریت باید انتخاب شود مدل میز مدیریت است. در طراحی اتاق مدیریت اگر بخواهیم جذابیت و زیبایی اتاق را بیش‌تر کنیم از مبلمان اداری که دارای طراحی لوکس و شیک هستند را باید در چیدمانمان به کار ببریم؛ و باید نوع مبلمانی که در دکور اتاق مدیر مورداستفاده قرار می‌دهیم از نوع مبلمان اداری و رسمی باشند.

نورپردازی اتاق مدیریت

یکی دیگر از موارد مهمی که در دکوراسیون اتاق مدیر دارای اهمیت زیادی است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود قسمت نورپردازی داخلی اتاق مدیر است و اگر بخواهیم جذابیت و زیبایی بیش‌تری به دکور اتاق مدیر بدهیم باید نورپردازی آن به‌گونه‌ای اصولی و بر سبک مدرن طراحی و پیاده‌سازی شود.

تا جایی که ممکن است از منبع طبیعی که نور آن ساطع‌ شده است استفاده کنید و اگر امکان استفاده از منبع طبیعی وجود نداشت از منبع مصنوعی و نورهای قابل تنظیم زردرنگ استفاده کنید. نکته دیگر در طراحی چیدمان این است که میزان نور تحت کنترل باشد و در هرلحظه در صورت لزوم بتوان شدت نور را افزایش یا کاهش داد و در هنگام استفاده از سیستم­های تصویری باید مقدار روشنایی اتاق را کاهش داد تا تصویر به‌صورت واضح دیده شود.

چیدمان اتاق مدیریت

نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق مدیر باید مدرن باشد و این مکان باید آرام و زیبا باشد زیرا که کارفرما که مهم‌ترین عنصر در آن اتاق محسوب می‌شود و در آن اتاق ساعات زیادی را سپری می‌کند و اگر طراحی و چیدمان آن زیبا باشد موجب افزایش کارایی و عملکرد مدیر می‌شود.

اتاق مدیریت باید جایی قرار گیرد که بیش‌ترین نوردهی در ساختمان را داشته باشد و میز مدیریت را به‌گونه‌ای در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت قرار دهید که بیش‌ترین نور اتاق به قسمتی که میز را قرار داده‌اید منعکس شود.

موارد مورد توجه در دکوراسیون اداری:

  • میزهای قابل تنظیم در فضای اداری
  • طراحی منحصر به فرد با ترکیب مبلمان اداری
  • ایجاد طرحی سنتی در فضای اداری
  • طراحی قفسه بندی در فضای اداری
  • استفاده از میز شیشه ای در فضای اداری
  • سبک صنعتی در فضای اداری
  • طراحی فضای اداری در فضای باز
  • مبلمان نشیمن در فضای اداری
  • اتاق جلسات در فضای اداری

در دکوراسیون اتاق کار اداری به موارد زیر توسط طراحان دکوراسیون داخلی و شرکت های دکوراسیون داخلی اداری توجه می شود :

  • توجه به مساحت و متراژ اتاق های اداری و دفاتر اداری
  • توجه به نور پردازی رنگ و فرم های متناسب با نوع بیزینس شرکت
  • توجه به مبلمان و چیدمانهای متناسب برای فضای اداری
  • نور پردازی فضای اداری
  • دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

در اجرای دکوراسیون های اداری شیک طراحی دکوراسیون اداری وطراحی داخلی دفتر اداری با استفاده از متریالهای لاکچری و جدید ،مدیریت خوب اجرای دکوراسیون اداری اهمیت بالایی دارد.

همین طور در اجرای دکوراسیون اداری مدرن،ظاهرا طراحی های دکوراسوین داخلی ساده است اما اجرای فنی و صحیح ودقیق آن یک دکوراسیون شیک و امروزی را خلق کرد .اجرای دکوراسیون اداری مدرن برای دکوراسیون اداری و دفتر کاربدون یک تیم حرفه ای اجرای دکوراسیون امکان پذیر نیست .

دکوراسیون اتاق کار اداری

در دکوراسیون اتاق کار اداری به موارد زیر توسط طراحان دکوراسیون داخلی و شرکت های دکوراسیون داخلی اداری توجه می شود :

  • توجه به مساحت و متراژ اتاق های اداری و دفاتر اداری
  • توجه به نور پردازی رنگ و فرم های متناسب با نوع بیزینس شرکت
  • توجه به مبلمان و چیدمانهای متناسب برای فضای اداری
  • نور پردازی فضای اداری

چه شرکتها و دفاتری دکوراسیون داخلی برای آنها مهمتر است ؟

     این سئوال مهمی است تا بدانیم که دکوراسیون داخلی برای چه دفاتر اداری و شرکتهایی مهم است به نسبت اهمیت کار و خدمت ارائه شده و همچنین میزان حضور ارباب رجوع و طبقه اجتماعی ارباب رجوعان دکوراسوین داخلی فضای اداری نیز مهم خواهد بود در ادامه به بعشی از انها اشاره خواهد شد .

1 – دکوراسیون داخلی شرکت های هولدینگ

شرکت های بزرگ که اصطلاحا به آنها هولدینگ می گوییم اهمیت زیادی دارد چراکه از نظر عام مردم شرکتهایی هستند که توانایی مالی بالایی دارند و این سرمایه باید به گونه ای در دکوراسوین داخلی و ظاهر دفاتر اداری هلدینگ ها مشخص باشد و از نظر طراحی دکوراسیون جز طراحی های لاکچری اداری قرار می گیرند .

2-  دکوراسیون داخلی شرکت های بین المللی

 شرکت های بین المللی به دلیل نوع فعالیت و خدمات بین المللی از نظر وجه و اعتبار شرکت نیاز به دکوراسوین های اداری شیک دارند و غفلت از این مسئله آسیب زیادی به اعتبار آنها وارد می کند .در صورتی که شرکت بین المللی نمایندیگی از یک کشور دیگر باشد در طراحی دکوراسوین داخلی آن باید به الگوهای طراحی شرکت اصلی توجه شود .

3- دکوراسیون داخلی کلینیک های خدماتی و مشاوره روانشناسی

دکوراسیون دفاترمشاوره و کلینیک های در مانی روانشناسی به دلیل نوع خدمتی که ارائه می دهند باید توجه ویژه ای به نوع و سبک دکوراسوین خود داشته باشند .از نظر رنگ فرم و چیدمان جز دکوراسیون های اداری تخصصی و حساس می باشند .

4- دکوراسیون اداری دفاتر رسمی و قانونی

 دکوراسیون فضاهایی همچون دفاتر اسناد رسمی ،دفاتر حقوق دانها و وکلا و موسسات حقوقی و داوری در این دسته بندی قرار میگیرند که بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی دقت زیادی شود چرا که باید رسمیت و قانون مندی در دکوراسیون داخلی آنها نمود داشته باشد همنچنین فضا باید به مراجعه کنندگان حس اعتماد و امنیت را القا کند .

5-  دکوراسیون داخلی شرکت های کوچک

دکوراسیون اداری برای شرکت های کوچک از چند نظر باید بررسی شود :

  • فضای شرکت و معماری داخلی بگونه ای طراحی شود که فضا کاملا کاربردی باشد و از پرت فضایی پرهیز شود
  • دکوراسیون داخلی باید متنایب با خدمت شرکت و هزینه های مناسب در نظر گرفته شود
  • دکوراسیون قابلیت تغییر و جابجایی داشته باشد بدون صرف هزینه های زیاد .
  • دکوراسیون داخلی ادارات دولتی
  • در طرحی دکوراسیون اداری دولتی و غیر خصوصی باید به موارد زیر توجه شود :
  • دکوراسیون داخلی با سیاست های دولتی و داخلی آن اداره هماهنگ باشد
  • بخش هزینه اجرای پروزه با بودجه تعیین شده هماهنگ باشد .
  • از دکوراسیون های لاکچری و تجملی پرهیز شود .
  • با ضوابط و مقررات اجرایی بخش فنی ان اداره هماهنگی صورت گیرد .

شرکت ورتینا به عنوان یک شرکت طراح ومجری بوده و این خود یک ویژگی بسیار مهم می باشد چراکه تمامی مراحل شروع و پایان پروژه از مطالعات ، طراحی و اجرا توسط تیم ها و دپارتمانهای تخصصی ورتینا انجام می شود .

کلمات کلیدی :دکوراسیون اداری ،معماری ،دکوراسیون داخلی،اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، اداری

Comments

Popular posts from this blog

نورپردازی

طراحی فضای عمومی

اثرات فرم‌های هندسی در معماری بر امواج مغزی